Unity Wheel Collider Kullanımı

Unity Wheel Collider Kullanımı

15 Ocak 2020 0 Yazar: Ahmet Güler

Merhaba, bir önceki yazımızda parçacık sisteminin kullanımını görmüştük ve bence fena olmayan bir havai fişek efekti yapmıştık.Bu dersimizde ise, Unity’de Wheel Collider kullanımına bakacağız.Bu çarpıştırıcıyı özellikle tekerlekli araçlar için (adı üstünde) kullanıyoruz.Zaten özelliklerine de bakacak olursak, tamamen araç mekaniği üzerine kurulu olduğunu görebiliriz.Şimdi yeni bir proje açalım ve sahnemizi oluşturalım.

Sahnede kullanacağımız aracı yapalım.

Normalde bir araç modeli kullanmak daha güzel görüntü oluşturur.Ancak bu bir ders olduğu için amacımız modellemelerden çok işin mantığını kavramak.Bu yüzden sahneme ekleyeceğim iki Cube ve dört Cylinder nesnesi ile basit bir araba yapıyorum.Bunları Hierarchy penceresinde sağ tıklayarak sırasıyla, 3D Object > Cube ve 3D Object > Cylinder seçimleri ile sahnemize ekliyoruz.

Bu iki Cube nesnesi arabamızın gövdesini oluştururken, Cylinder nesneleride tekerlerimizi oluşturacak.Aracın gövdesini istediğimiz gibi ayarladıktan sonra, silindirlerimizi z ekseninde 90 derece döndürüyoruz.Böylelikle teker şekline getirebiliriz.Sahnedeki nesneleri ilk eklediğimiz Cube nesnesinin alt nesnesi olarak ayarlıyoruz.Daha sonra material oluşturuyoruz.

Bunun için, Project penceresine sağ tıklıyoruz ve sırasıyla, Create > Material seçimini yapıyoruz.İstediğimiz renkleri ayarladıktan sonra sahnedeki aracımızı oluşturan nesnelerimizin üzerine sürükleyip bırakıyoruz.Artık sahnemiz hazır.Şimdi bu yazımızın konusuna geçebiliriz.

unity_wheel_collider_kullanımı

Wheel Collider Ayarları.

  1. Mass: Tekerleğimizin kütlesini ayarlıyor.
  2. Radius: Tekerleğimizin yarıçapını ayarlıyor.
  3. Wheel Damping Rate: Tekerlerimizin sönümleme değerini ayarlıyor.
  4. Suspension Distance: Tekerlerimizin süspansiyonlarının maksimum uzama mesafesini ayarlıyor.
  5. Force App Point Distance: Tekerleklerin kuvvetlerinin uygulanacağı noktayı ayarlıyor.
  6. Center: Tekerlerimizin yerel alandaki merkezini ayarlıyor.
  7. Suspension Spring: Tekerlerimizin süspansiyon yayları ile ilgili ayarlamalar.
  8. Suspension Spring > Spring: Süspansiyonların merkez konuma ulaşma hızını ayarlıyor.
  9. Suspension Spring > Damper: Süspansiyonların yaylanma hızını ayarlıyor.
  10. Suspension Spring > Target Position: Süspansiyonların hedef konum boyunca davranışlarını ayarlıyor.
  11. Forward/Sideways Friction: Ön ve arka tekerleklerin hareket halindeki lastik sürtünme özelliklerini ayarlıyor.

Aracımızın tekerleklerine wheel collider eklenmesi.

Öncelikle Aracımızı oluşturan nesneye bir Rigidbody bileşeni ekliyoruz.Bu aşama önemli zira wheel collider ekleyeceğiniz nesnelerin üzerinde Rigidbody bileşeni yoksa, Scene penceresinde yanlış eksende duran bir wheel collider göreceksiniz.Daha sonra mass değerini “500” yapıyoruz.Böylelikle wheel collider eklendiği zaman aracımız ağır olacağı için havaya uçmayacaktır.

Şimdi aracımızın gövdesine sağ tıklıyoruz ve Create Empty seçimini yapıyoruz.Bu boş nesneye bir isim veriyoruz ve bu nesneyede sağ tıklayarak altına dört tane daha oluşturuyoruz.Bu nesnelere wheel collider ekleyeceğiz.Şimdi her bir nesneyi seçerek, sağ taraftaki Inspector penceresinde en alta inerek “Add Component” butonuna basıyoruz.Buraya “wheel collider” yazıyoruz ve nesnelerimize ekliyoruz.

Şimdi Scene penceresinden wheel collider ayarını, her bir tekerin çevresine tam oturacak biçimde yapmamız gerekiyor.Bunuda Scene penceresinin üzerinde bulunan yardımcı araçlar ve biraz önce değindiğim wheel collider ayarları ile oynayarak yapabilirsiniz.

unity_wheel_collider_kullanımı

Yukarıdaki sahnenin görseline baktığımız zaman, aracın tekerlerinin ortasında bulunan yeşil çizgi benim ayarladığım wheel collider pozisyonlarını gösteriyor.Evet bu dersimizde wheel collider kullanımını ve ne tür özelliklerinin olduğunu gördük.Bir sonraki dersimizde bir C# script dosyası oluşturacağız ve basit kodlar yardımıyla tekerlerimize dönmesi için kuvvet vereceğiz.Daha sonra istediğimiz yöne dönmesini sağlamak için tekerlerimize açı vererek aracımızı hareket ettireceğiz.Evet bu dersimizden sonuna geldik bir sonraki yazıda görüşmek üzere…